cara belajar masa kini

Saturday 29 September 2012

Refleksi



Salam Refleksi.

Saya tujukan khas buat Pensyarah Pembimbing BMM 3105  (kelas BM 2) yang tidak jemu-jemu memberi penerangan dan tunjuk ajar. Saya akui tugasan yang diberikan memang cukup mencabar bagi diri saya. Berbekalkan asas pengetahuan IT yang sangat cetek, saya gagahi juga membina Blog Pembelajaran BMM 3105 ini seadanya.Harap tuan memahami dan memaafi.

Dengan menggunakan internet, laman web pembelajaran secara dalam talian dan luar talian, model perpautan dalam penyusunan bahan dan perpautan antara bahan menjadikan saya agak pening memikirkannya.Dengan bantuan rakan-rakan dan dengan masa yang agak terbatas, saya memilih bahan dari internet untuk pengajaran dan pembelajaran yang dimulai dengan tapak pembelajaran yang mudah.

Saya juga belajar mengedit bahan pengajaran Bahasa Melayu dalam internet, alat pengarangan, animasi dalam persembahan dan cakera padat pembelajaran dalam pengajaran dan pembelajaran Bahasa Melayu.Walaupun pengetahuan dalam Kemahiran TMK saya amat terhad, saya cuba juga dengan harapan dapat mempelajari sesuatu secara cuba jaya.

Akhir kata dari saya, akar ilmu itu sememangnya pahit, namun buahnya adalah manis.




No comments:

Post a Comment